tisdag 19 juli 2011

Härlig dag!

Idag kom sommaren tillbaka, underbart! Iði verkade oxå vara på bra humör, han kom glatt direkt när jag ropade idag, vilket inte hör till vanligheterna när han går på sommarbetet. Eller så räknade han snabbt ut att följde han med mig så skulle han få komma in i stallet, undan alla bitande insekter för en stund :P Mion var med ute i stallet och vi började med en promenix med barnvagnen. Iði gick superfint. Sen körde vi lite  blandad kompott på stallplanen. Jag försökte få Iði att kliva upp på trappan med frambenen, men det var inte så lätt som jag trodde. Lyckades få upp ett ben, men inte mer :P

Sen körde vi lite miljöträning med bla en gammal sopsäck/torvbalsplast. Iði tyckte inte att det var det minsta läskigt, han var mest intresserad av att få norpa åt sig lite gräs så fort han fick tillfälle :P



Sen red jag ett par varv på stallplanen, tränade fram- och bakdelsvändningar + lite ryggning. Gick hur bra som helst. Men att rida runt runt i en cirkel var tydligen inte speciellt kul, Iði gjorde 2 halvhjärtade försök till att bocka i protest, men de var inga problem att avvärja.

Min lilla mästerfotograf Mion lyckades knäppa några bilder på oss :)



Sen tyckte Iði att det var skönt att få stå inne i det svala stallet (utan massa flygfän) och äta sin mat. Lät honom stå inne en liten extrastund innan vi gick tillbax till sommarhagen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar