söndag 24 juli 2011

Skor och Stall

I förrgår hade Iði tappat ena dojjan när jag kom ut till stallet, ringde Timo men han tyckte gott att jag kunde plocka bort den andra och låta honom gå barfota nu ett tag. Så igår skulle jag testa dra av en sko för första ggn i mitt liv, det var svårare än jag trodde!!! De små små fästena som ser ut att sitta inne i hoven var bra knixiga att knipsa av, och sen vet jag inte om jag var alldeles för svag eller alldeles för feg när jag skulle dra av den, för det gick inget vidare. Eller så hade jag inte lyckats tillräckligt bra med fästena.... Som tur var kom Annica ut innan jag åkte så hon hjälpte mig plocka bort den, för henne gick det hur lätt som helst :P

Nu får Iðisen gå barfota ett tag, han verkar inte ömma nåt, men jag väntar med att rida honom ett par dagar, och sen får det kanske bli ridning bara inne i skogen, grusvägarna undviker vi tills vi får på skor igen :)

Idag var jag ute och tittade på ett stall som är ledigt att hyras ut till hösten. Jag har varit där och tittat en gång förut i vintras, men då var det verkligen inte läge att hyra ngt stall. Nu känns det lite mer aktuellt, men det är många faktorer som spelar in, så vi får se hur det blir med det.... Men visst skulle det vara skönt att få det lite mer som man själv vill ha det och garanterat ha plats när man vill ta hem småttingarna från Island...... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar