måndag 1 augusti 2011

Garmur är till salu!

Har beslutat mig för att försöka sälja lilla ljuvliga Garmur, enbart för att kunna ha råd att ha fler ston.

Garmur har gått länge med sin mamma, till slutet på april i år, därefter tränad i att ledas i grimma, stå uppbunden och lyfta hovar/borstas. Han är lätt i hanteringen och ett riktigt charmtroll, blir antagligen perfekt familje- eller barnhäst.Han kommer inte att bli speciellt stor, så jag tror även att han kan passa i verksamhet med mindre ryttare eller ryttare som är lite höjd-/hästrädda.

Tänkt pris är 5000kr, inkl foder året ut. Men det går att diskutera! Transporten hem inkl alla avgifter går på 18-20.000kr. Vill man ta hem honom redan i höst så går det troligtvis ett flyg i oktober.

Kontakta mig på: zinoida@hotmail.com  om du är intresserad av min fina lilla kille :)



Igår red jag till och från hagen, blev lite mjukstart eftersom Iði inte ridits sen vi tog av skorna. Han verkade inte ömfotad alls. Och på vägen tillbaka fick jag ganska mycket tölt, superkul!!!!

I lördags var jag och Matilda och tittade på stallet i Västerhaninge, vi ska titta på ett till stall nu i veckan, sen sätta oss och gå igenom för- och nackdelar + räkna på allt, sen får vi se om det blir eget stall eller ej. Om inte, blir det till att Iði får flytta in på box i höst, vilket så klart har både sina för- och nackdelar. Helst vill jag ju inte ha honom på box, men det som är positivt är att det är mkt lättare att styra hans foderstat då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar