fredag 5 augusti 2011

Släprenovering och sårtvätt..

Är vad jag ägnat mig åt de senaste dagarna. I tisdags upptäckte jag ett läbbigt sår precis ovanför höger bakhov på Iði, tvättade och jodopaxade det och hoppades att det skulle se bättre ut dagen därpå. men det såg istället värre ut, så nu har det tvättats, tempats och jodopaxats för fullt. Nu börjar det faktiskt se fint ut och han har inte visat någon förhöjd temp eller att benet svullnat eller blivit varmt. Så det läker nog nu... Skönt! Var lite orolig där ett tag att jag skulle behöva åka in till vet och sy :P

Släprenoveringen går framåt, nu är det snart klart. Några smådetaljer kvar bara. Och inuti kändes det lite för VITT, så jag funderar på att måla metalldelarna på skiljeväggen svarta eller mörkgröna som kontrast... Sen får vi hoppas att det går igenom besiktningen den 23:e oxå :P

Slänger in lite bilder på släpet så ni får se hur det ser ut nu, sätter in nån bild sen när det är klart också så att ni får se hur det blev :)




Krattan hör ju inte hemma här, la inte ens märke till att det låg där när jag tog bilden. Min underbara son som hjälper mig med släpet tyckte väl att vi skulle ha en kratta där i också :P




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar