torsdag 11 augusti 2011

Regn Regn & åter Regn

Är det höst nu? Redan? Jag har inte njutit färdigt av solens strålar ännu..... :(

Nu är det så mkt på gång samtidigt: jobbsökeri, a-kasse strul, bonus-pengar strul, körkortspluggande, eget stall eller ställa in på box fast jag egentligen inte vill osv osv osv.... Snurrar i skallen just nu. Skulle behöva lite semester tror jag :P

Idag såg såret mycket bättre ut, skorpan ramlade av när jag tvättade det och under var inte längre något riktigt sår utan mer väldigt rosa hud. Så det är nog helt läkt snart hoppas jag. Och då är det dax att återuppta ridningen igen :D

Jag passade på att köra lite ledövningar till och från sommarhagen så att man använder den tråkiga sträckan till nåt ändå nu när man inte kan rida den. Sen testade jag att ha Iði lös när vi pysslade inne i stallet. Gick över förväntan! Han testade ett par ggr att ta något steg iväg för att undersöka nåt i närheten, men stannade direkt när jag sa "nej". Så backade vi tillbaka och började om. Det är verkligen nåt vi ska fortsätta träna på. Iði tyckte nog också det var ganska kul att stå lös, han kunde hänga med i vad jag gjorde runt på sidorna och med hovarna osv på ett helt annat sätt eftersom han kunde vända huvudet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar