tisdag 14 juni 2011

Så kom regnet...


.. hit. Det har ju regnat både igår och i förrgår, norr om Stockholm OCH söder om Stockholm. Vi har dock haft strålande solsken hela tiden, men nu på eftermiddagen samlades molnen och så för en stund sen brakade det loss. Visst regnet behövs, men lite trist är det allt :P

I söndags var mamma med i stallet, vi lånade Strokkur (som mamma fick rida) och gav oss ut på en ridtur tillsammans. Var superkul! Fick Iði till rätt galopp 3 ggr, även om han inte orkade så lång sträcka så kändes det mkt positivt.

Igår stack jag till stallet efter jobbet (jobbar "normala" Svensson-tider den här veckan) eftersom Tobbe och Mion var hos hans mamma. Blev en kortis eftersom klockan var ganska mkt och jag ville försöka vara hemma samtidigt som dom, red bara (barbacka :P) till och från hagen (ca 10 min). Men jag passade på att ta lite bilder på min vackra kille!



Den här veckan kommer jag inte hinna ut till stallet nåt mer (pga arbetstiderna) innan helgen så Johanna har ansvar för Iði nu i några dagar.

Och så väntar jag på besked om Garmur nu äntligen flyttat från Sölvholt till Monikas gård där Raffe och Barmi väntar på honom. Har inte hört något från Anna nu på ett par dagar, men hoppas på mail snart :) Är också supernyfiken om det kommit några fler söta föl !!! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar