onsdag 8 juni 2011

Student!

Sitter på jobbet, ganska lugnt just nu. Vi har firat av våra härliga studenter idag, och de flesta begav sig hemåt med sina familjer direkt därefter. Så nu är det väldigt tomt, bara 4 elever kvar. Mitt sista kvällspass ikväll, känns lite sunkigt att avsluta min tid på den här fantastiska arbetsplatsen med 2 morgonpass.... som jag avskyr.....

Alltså var det sista förmiddagen som jag åkte till stallet innan jobbet, ska bli skönt att inte ha tider att passa hela tiden. Vi tog en barbacka-tur direkt från hagen idag, det regnade ju en del här i förmiddags, så jag blev lite blöt i rumpan. Men sånt får man leva med. Iði skötte sig helt perfekt idag, han är helt underbar den hästen!

Nu väntar jag med spänning på vad det blir för föl i år... Jag har lite fölplaner redan, men inget jag tänker avslöja ännu.... Kan dock avslöja att jag var väldigt nära på att köpa ett stoföl förra veckan. En icke-Sölvholtare, men med drömfärg... Men eftersom jag inte kunde bestämma mig så sa jag slutligen att jag valde att avvakta, hon blev ganska snart såld efter det. Vilket kanske var till det bästa, eftersom jag tvekade så var det antagligen inte meningen att jag skulle köpa henne :P Men håll utkik på hemsida, hoppas kunna presentera en ny stjärna där inom kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar