lördag 11 juni 2011

Sommarhetta

Igår stack jag till stallet på kvällen, ovanligt att vara där när alla andra var där :P Jag brukar ju i stort sett alltid vara ensam. Fick sällskap upp till sommarhagen av Linda, därifrån tog jag en barbackatur i skogen. Härligt väder, men äckligt mycket bitande bromsar, har hela benen fulla med bett (hade ju såklart bara ben :P). Iði tyckte också att det var ganska jobbigt...

Nu rider jag så ofta barbacka, så han börjar bli lite ruggad på ryggen. Ska försöka komma på nån bra lösning för barbackaridning. Vill inte ha för mkt pad eller liknande, känns som man förstör hela grejen med att rida barbacka då. Slänger in några exempel:


Såna här har flera i stallet och dom säger att dom är superbra. Ska få låna av en tjej och testa vad jag själv tycker. Och visst kan det vara en superbra alternativ till sadel. Men barbacka-ridning är det ju knappast.


Jag berättar vad jag tyckte när jag testat den själv :)

Imorgon ska vi få låna Strokkur, så jag och mamma ska ut på en tur tillsammans. Hoppas på bra väder. Än så länge inte en skymt av varken regn eller åska här i Stockholm, ännu :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar