onsdag 19 oktober 2011

Hua vilket väder...

Det är verkligen tok-höst, solen har jag inte sett på flera dagar och sista 2 dygnen har det blåst storm! Igår var jag helt säker på att Iði skulle agera studsboll när vi red en sväng, han var lite hoppig när jag hämtade honom i hagen. Men ridturen gick strålande!

Iði blir ganska svettig nu har jag märkt. Jag vet inte om han blir svettig av arbetet (för man kan ju inte direkt påstå att han får arbeta hårt, vi tar lugna turer på kanske 20 min åt gången...) eller om det blir av att han står inne en stund efteråt. Vi får se om det blir bättre när vi kommer igång lite emr och han vant sig vid det nya stallet ordentligt. Jag har ingen som helst lust att klippa honom, och absolut inte så här sent på hösten.

Här kommer en liten bild på hur Iði ser ut kort efter att jag släppt in honom i hagen igen (varje dag), självklart ren och fin när jag släpper in honom:



Jag tror kanske att han var gris i sitt förra liv :P


Nu håller jag på och jobbar lite på nya hemsidan, den sidan som ska vara för stallet. Har lite kvar att göra, men jag lägger upp en länk här sen när den är klar :)


Idag ska vi rida ut med Cissi & Brúda, ska bli spännande.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar