lördag 29 oktober 2011

Kuligt :)

Idag har jag haft man och barn med mig ute i stallet. Tobbe skruvade upp dom sista hängarna osv inne i stallet medan jag och Monika fixade med hönäten på foderbordet. From idag har hästarna "begränsad fri tillgång" på grovfodret. Jag är riktigt nöjd med hur det blev och är nyfiken på att komma ut imorgon bitti för att se hur mkt dom små liven hunnit äta. Än så länge finns det ju fortfarande mycket gräs i hagen, men dom har inte direkt tackat nej när vi kommit med hösilaget ;)

Tyvärr glömde jag ju totalt bort att ta en bild på hur foderborden blev med näten på (som vanligt). Ska försöka ta en bild imorrn.

Jag har lyckats lära Iðisen att rulla sig i halmen inne i ligghallen nu! Häromveckan la jag ju mig själv där och rullade för glatta livet i hopp om att han skulle ta efter mig, men icke... han stog och glodde på mig och undrade vad jag hade för mig där nere, frustade lite och gick ut för att rulla sig i leran :P Men nu så! Sista dagarna har Hildur (ett av stona) verkligen fattat tycke för ligghallen och myst där inne väldigt ofta. Så dom andra hästarna har ju gått dit ibland för att kolla vad hon pysslar med. Så i förrgår la sig guldkillen och rullade där inne. Woohoooo!



Imorgon ska vi till Västergården och titta på islandshäst tävlingarna där. Ska bli superkul! Mamma ska följa med, dessutom blir vi nog ett gäng från stallet som går tillsammans :)


Monika har fixat en Facebook sida åt stallet också:


Och till sist vill jag passa på att promota årets Sölvholtsföl. Nu är 3 fölen sålda och ytterligare 4 föl är reserverade/tingade. Hoppas på fler nu! Har lagt ut nya annonser idag :)
Kolla listan på min sida:
Kanske hittar du nåt föl för just dig? Hör av dig i så fall ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar