torsdag 13 oktober 2011

Nu är hösten här :(

Är det ok att man redan längtar efter sommaren? Det slog ju verkligen om snabbt som ögat och blev svinkallt. Satte igång elementet i sadelkammaren idag faktiskt, trodde nog att jag skulle kunnat klara mig utan det fram till november iaf, men icke :P

Nu har Idisen (gör inlägget i mobilen och vet inte hur man gör isländskt d på den :P) bott på Beteby i 2 veckor. Han har fått lite förlängd semester pga det så han skulle få tid att anpassa sig ordentligt. Men nu har vi satt igång lite smått. Började med promenader och tog en liten skritt tur med Lisa och Fenrir i förrgår. Idi var superpigg och glad att komma ut, han ville gärna spurta iväg några ggr, men nu har vi ju faktiskt bestämt oss för att ta det lugnt i början, så det gick inte matte med på.

Idag bestämde jag mig för att tömköra, annars hade det nog aldrig blivit av. Var säkert över ett halvår sen sist och Idi fattade inte riktigt vad jag ville i början. Men när vi väl var överrens om hur det hela skulle göras så gick det superbra! Idi verkade tycka att det var riktigt kul och var jätteduktig. Ljuvliga pålle :)

Tyvärr får jag inte lägga in en bild från mobilen här. Men jag pusslar in en imorrn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar